A Szűzanya a jelenései nyomán létrejött zarándokhelyekre nem önmagáért hívja gyermekeit, hanem Szent Fiáért, ezért kér kápolnát, templomot! A figyelmes Olvasóban bizonyára felmerül a kérdés, hogy az egyházilag elismert Szeretetláng üzenetében a Szent Szűz nem kért külön kegyhelyet! Ám ne feledjük, hogy egyfelől a Szeretetláng esetében nem voltak jelenések, másfelől a Szent Szűz lehet, hogy sokkal messzebbre mutató szándékkal jelölt ki kegyhelyeket ‒ mégpedig az emberi szívekben!
A Lelki Naplóban Jézus szavaiként ez olvasható a Szeretetláng kegyelmi kiáradásáról: „A Szűzanya közbenjáró nagy hatalma az, amellyel kieszközölte Tőlem a családok részére ezt a nagy kegyelmi áradatot, melyet most készül a földre árasztani. Ahogy Ő is mondja, ilyen még nem volt mióta az Ige Testté lett. A baj gyökerére teszi anyai jóságának gyógyító erejét, melyet nem nyilvános csodának szánt, mint a nagy, csodálatra indító és világhírű kegyhelyeket. Azt akarja, hogy minden család egy kegyhely legyen, egy csodás hely, ahol veletek összefogva teszi csodáját a lelkek mélyén, mely a családokban uralkodni akaró sátánt, a ti áldozatos imáitok által megvakítja” (III/140).
Ezen „személyes kegyhely” szándékát megerősíti egy szóbeli feljegyzés is, miszerint: „minden ember szíve-lelke egy-egy kegyhely legyen, ahová mind gyakrabban helyezzék el az áldozat és imádság virágait!” Az már nem is szorul magyarázatra, hogy a szentmisén való részvétel a leggyönyörűbb „virág” szívünk benső kegyhelyén! „A szentmiseáldozaton való részvétel a legnagyobb mértékben fokozza a sátán tehetetlenné tételét” (II/33; I/73).
Gyűjtsük tehát a Legszentebb Áldozat virágait, melyek hervadatlanul fogják beragyogni számunkra a sötét idők átmeneti korszakát, mígnem „az Istenanya mosolya beragyogja a világot”!
(folyt.)