Az Angyali Karok egymás fölött hétszeres hatalommal bírnak és három gyűrűben foglaltan más-más feladatkörben teljesítik szolgálatukat a vízszintes és függőleges körökben is az alattuk állók felé. Bár itt egymás alá soroltam a „köröket” (gyűrűket, triászokat) valójában vízszintesen kell értelmeznünk!
A legfelső az első, az imádás gyűrűje minden egek felett, Isten trónja körül.
1. Kar a Szeráfok ‒ Szentlélek
2. Kar a Kerubok ‒ Jézus
3. Kar a Trónok (Trónusok) ‒ Atya
A második Isten rendjének és mindenhatóságának gyűrűje az egész teremtett világ felett:
4. Kar az Uraságok (Uralmak) ‒ Szentlélek
5. Kar az Erősségek. ‒ Jézus
6. Kar a Fejedelemségek (Fejedelmek) ‒ Atya
A harmadik a megváltás gyűrűje az egész emberiség körül:
7. Kar a Hatalmak (Hatalmasságok) ‒ Szentlélek
8. Kar az Arkangyalok (Főangyalok) ‒ Jézus
9. Kar az Angyalok ‒ Atya
Az Ószövetségben kétszer is feltűnik az oltalmazó kerub kifejezés. Isten megparancsolta Mózesnek, hogy készítsen vert aranyból két kerubot a Frigyláda tetejének két végére. A kerubok szárnya fölfelé legyen széttárva, hogy szárnyukkal befödjék a fedelét, az arcuk pedig forduljon egymás felé. A kerubok arca tekintsen a Frigyládára. (Vö. Kiv 25,18-20)! Izajás próféta látomásában szeráfok álltak mellette, hat-hat szárnnyal. Kettővel befödték arcukat, kettővel befödték lábukat, és kettővel repültek. (Iz 6,2-7) „Dávid, és az egész vele tartó sereggel a júdeai Baalába vonult, hogy elhozza onnan Isten ládáját, amely a Seregek Urának nevét viseli, aki a kerubok fölött trónol.” (2Sám 6,2)
Az első triászt alkotják a Kerubok, a Szeráfok és a Trónok, valamint a Jelenések Könyvében említett „Négy Élőlény”, akik mindig titokzatosak maradnak. Ők tükörképei a titoknak, az Istennek, a Logosnak. Ezekiel (9-12 fejezet) és Izajás prófétánál olvashatunk a trónhoz legközelebb álló csodálatos lényekről, a kerubokról és szeráfokról (Iz 6,2-6). Míg a kerub kifejezés 87-szer van említve a Szentírásban, a szeráf csak kétszer (Jel 4; 5; 6; 19)! A Szeráf jelentése „lángoló”. Egyes feltevések szerint a kerub név a ’megművel’, a ’szánt’ jelentéssel hozható kapcsolatba.
A mennyei Trónusok Isten legközvetlenebb környezetét adják, bírói tevékenységének társai. Az említett három kar képezi az első triászt (más néven kört vagy gyűrűt)! Az első triász lényei emberi fogalmakkal leírhatatlanok, nem csoda, ha emberi szavakkal nehezen fogalmazhatók meg a titokzatos misztériumok!
(folyt.) (Források az első részben!)