Szeretetláng átadás országszerte

A Szeretetláng átadás az elköteleződés jele, hogy az Eucharisztia, a bűnbánat, az ima és az áldozatvállalás által életünket Jézusba helyezzük, aki maga az Élő Szeretetláng.
Február 2-án az alábbi helyeken lesz ünnepélyes Szeretetláng átadás:
Budapesti Szeretetláng-kápolna (1062 Bp., Székely Bertalan u. 25.) 10 órakor rózsafüzér, engesztelő imaóra, családok Szeretetláng-rózsafüzére. Szentmise 12 órakor, bemutatja Erdődy Ferenc atya – ebédszünet – 14:20-tól beszámoló – 15:00-től Irgalmasság rózsafüzére – 15:20-tól Szentségimádás, vezeti Babos Áron atya, majd Szentségi áldás.
Budapest-Belvárosi Nagyboldogasszony Főplébánia-templom (1056 Budapest, Március 15. tér) 15 órakor imaóra, 17 órakor szentmise, majd Szeretetláng átadás Vezeti: Dr. Osztie Zoltán plébános atya
Budapest, Clarisseumi Szent István király plébánia (1045 Bp., Árpád út 199.) 18 órakor szentmise, majd Szeretetláng átadás. Vezeti: Márkus Zoltán szalézi atya
Kispesti Nagyboldogasszony Főplébánia templom (1191 Templom tér 21. ) Kezdés17 órakor; Szentmise 18.00 órakor. Vezeti: Forgács Balázs atya.
Budapest, kőbányai Szent György templom (X. ker. Sörgyár u. 73/a.) 17 órakor Szentmise, majd Szeretetláng átadás; 18 órakor Engesztelő imaóra. Vezeti: Cseh Zoltán atya.
Budapest, Szent Imre kápolna ( XI.ker., Bartók Béla út 19.) 11 órától imaóra, 12 órakor hálaadó Szentmise Szeretetláng átadással, Szentségi áldással. Vezeti: Orbán Mihály atya.
Bodajk 9:30-kor Szentmise, majd Szeretetláng átadás. Vezetik: Mórocz Tamás, Horváth József és Oraveczky Attila atya
Füzér 18 órakor szentmise, majd Sezeretetláng átadás; vezeti Tóth Gábor atya
Győri Székesegyház 9:20-tól rózsafüzér; 10 órától Szentmise, majd Szeretetláng átadás. Vezeti: Vaslabán Csaba atya, murakeresztúri plébános. Az eseményt az EWTN Televízió élőben közvetíti.
Hollóháza 16:15-kor rózsafüzér; Szentmise 17 órakor, majd Szeretetláng átadás; Vezeti Tóth Gábor atya
Keszthely, Magyarok Nagyasszonya templom 18 órakor szentmise, majd Szeretetláng átadás. Vezeti: Tál Zoltán atya
Máriabesnyői Nagyboldogasszony Bazilika: 18 órakor szentmise, majd Szeretetláng átadás. Vezeti: Virth József atya
Máriagyüdi Kegyhely Bazilika 10-órakor gyertyaszentelés, majd szentmise és Szeretetláng átadás. Vezeti: Keresztes Andor atya, a Kegyhely Plébánosa
Máriapócsi Nemzeti Kegyhely kezdés 9:00-kor, 11-től Szentmise, ezt követően Szeretetláng átadás.Vezeti: Ivancsó Sándor atya, Molnár József atya.
Nagykovácsi – katolikus templom 17 órától rózsafüzér, 18 órától Szentmise Szeretetláng átadással; vezeti: Kemenes Gábor atya (A helyszín tömegközlekedéssel megközelíthető Hűvösvölgyből a 63-as busszal a végállomásig.)
Petőfiszállás (Petőfiszállás-Pálosszentkút, Tanya 473.) Kezdés 14 órakor, Szentmise 15 órakor, majd Szeretetláng átadás és Szentségimádás. Vezeti: Perlaki György atya.
Pomáz – Szent István király Templom (Templom tér 8.)
17.00 órakor imaóra, Szentmise 18.00 órakor Sezretetláng átadással; vezeti: Bogda Péter atya
Sátoraljaújhely – Szt. István plébánia (Széchenyi tér 10.) 16:15-től rózsafüzér; Szentmise 17:00 órakor, vezeti: Kecskés Attila atya
Sopron, Szent Domonkos-templom 17:30-kor szentmise, utána Szentségimádás, majd Szeretetláng átadás. Vezeti: Mészáros Domonkos OP atya.
Szolnok – Vártemplom (Szent István tér 2.) Kezdés: 17 órakor, vezeti Hartung Ferenc atya
Törökbálint – Szeretetláng kápolna; (Dózsa György u. 46.)
Február 1-én! délelőtt 9 órától ima, 10 órakor szentmise Szeretetláng átadással. Vezeti: Baladincz József atya
Tura, Nagyboldogasszony templom: 18 órakor szentmise, majd Szeretetláng átadás. Vezeti: Palya János atya
A helyszínek listáját folyamatosan bővítjük (lásd itt)! Ha a felsoroltakon kívül máshol is kívánnak ünnepélyes Szeretetláng átadást tartani, kérjük, jelezzék a 06 30 912 9915-ös telefonszámon vagy a szeretetlang.hu@gmail.com e-mail címen!
Ügyesen gyökeret eresztett a szűk repedésben és hamarosan két kicsi levele ágaskodott, hogy felfogja az áldott Nap sugarait.


Efezusba vitte a közben ott már megépített kőházába. Szent Irenaeus ( † 203?) és Szent Eusebius (265-340) is említést tesz arról, hogy János ebben az időben Ázsiába ment – ám az „Ázsia” kifejezés a római terminológia szerint akkoriban Efezust jelentette!


A bukott angyalok vezére a sátán, a Nagy Kísértő, gőgösségében szüntelenül munkálkodik Isten és a teremtés ellen. Az a célja, hogy az embert elállatiasítsa, akár nemi identitásának megzavarásával is! Időnként szinte emberfölötti gonoszság tombolásának lehetünk tanúi az egyének, népek és az egész emberiség történetében. Az öncélúnak tűnő vérlázító kegyetlenkedések, állami szintű hazudozások, erkölcstelenségek és a gonoszság misztériumának egyéb megnyilvánulásai sokak szerint nem magyarázhatók meg maradéktalanul az emberben lévő „rosszra hajló természettel”, hanem természetfölötti okokra utalnak (vö. 2Tesz 2,3-4).
A zarándokok száma a jelenések kezdete után egy hónappal már annyira megnövekedett, hogy a hatóság több épületet lebontatott a templom körül. A riporterek sok embernek tették fel a kérdést: Kinek tartja ön a jelenésben látott személyt? 







A keresztény Efezus más okok miatt vált híressé. Az Apostolok cselekedete szerint egy virágzó evangelizáló közösség alakult meg itt, akik az ázsiai provincia lakosságát ismertették meg Krisztus tanaival.
A keresztény időkben „Hagios Theologos” névvel is illették - Szent János evangélista emlékére. (Üres sírja a neki szentelt bazilikában található, bár maradványainak hollétét mindmáig homály fedi!) A kereszténység anatóliai virágzására már az 1. századból vannak emlékek. A Jelenések könyve is említést tesz hét Kis-Ázsiai gyülekezetről, ezek név szerint: Epheszosz, Magnézia, Thiatíra, Szmirna, Philadélphia, Pergamon és Laodícea.
Ezt igazolandó az ifjabb Plinius leírja „Epistulae” című művében, hogy a bithüniai kormányzó Traianus római császárnak 112-ben írt levelében megemlíti, hogy különféle népek csatlakoznak a kereszténységhez, és egyre inkább kiürülnek a római templomok.
431-ben a III. Egyetemes Zsinat is e városban ült össze az efezusi Panhagia templomban, ami az első, Szűz Máriának szentelt templom a világon, jóval azelőtt, hogy a Zsinat kinyilvánította volna a „Theotokosz” Istenszülő dogmát.
Szűz Mária Házának török neve Meryem Ana, mely egyszerre jelenti „Mária Anya”, „Szűz Mária”, miként „Mária-szentély” kifejezéseket. Ez a hely Törökország Nyugat-anatóliai részén, a régi Efezustól délre, a Bülbül-Dagh (Fülemüle hegy) hegy-völgyeinek erdős részén található, melynek hírneve, jelentősége állandóan növekszik, annál is inkább, mert Szűz Mária háza nem csak a keresztények kegyhelye, hanem a muzulmánok számára is Szent hely!


véleménye: „Kétségen felül áll, hogy a jelenés hiteles.” 


A sanyarú évtizedek után Kr.e 27-ben Augustus császár Epheszoszt "Asia provincia" fővárosává tette, és virágkorát élte. Kr.u. 17-ben súlyos földrengés pusztította el a várost, és Augustus építette újjá, Tiberius pedig további segélyekkel támogatta, ami gazdasági fejlődést hozott magával. Szent Pál Efezusba érkezve újra egy gazdag és fényűző várost ismerhetett meg. A Római Birodalom második legnagyobb városaként a lakossága meghaladta az 500 ezer főt. Számos fürdőt, középületet építettek, vízvezetékrendszere is a legmodernebb volt az ókori világban. Emellett Kis-Ázsia fontos kereskedelmi és pénzügyi központja is volt. A legjelentősebb fennmaradt épületek ebből a korból valók.
A város a kereszténység történetének is kiemelkedő helyszíne, hiszen még a Jelenések könyvében is említést nyert (Jel 2,1-11). Szent Pál 2. és 3. missziós útján hirdette itt az evangéliumot. A második alkalommal, több mint két évi apostoli munka után, Demeter ezüstműves lázadása késztette arra, hogy elhagyja a várost (vö. ApCsel 18,19-21; 19,1-20,1).





Chronicon Pascale VII. században: „a szkítaizmus a Vízözön utáni, s a hellenizmus előtti”.
Epheszosz tipikus ión várossá vált. Templomot emeltek Athéné, Apolló
és az anyaistennő

láttam a jelenést.”


Csak megjegyzem, hogy a fényképek tanúsága szerint, nem feltétlen galambok voltak a jelenés kísérői, hanem a keresztény ikonográfiából ismert "szárnyas angyalfejek"! És ezt a feltevésemet a kairói állatkert igazgatója is megerősíti miszerint, azok a madarak nem lehettek galambok, mert azok nem repülnek éjszaka. A látott madarak túl gyorsan repültek a szárnyuk mozgatása nélkül. Volt úgy, hogy csak egy galamb jött, de feltűntek kettesével és csoportosan is. Előfordult, hogy kereszt formájában mozogtak, közülük tizenketten két sorban. Ezek a fehér jelenségek fényt árasztottak magukból, mintha belsejükben lett volna a fényforrás.
Tény, hogy nagy feltűnést okoztak a jelenségek, melyek felkeltették a diplomáciai testületek érdeklődését is!

Felhasznált irodalom:





Fatimában a Szűzanya a rózsafüzér imádkozását és az öt elsőszombati ájtatosságot adta nekünk, mint hatékony lelki eszközt, amellyel különleges isteni kegyelmeket nyerhetünk. Ezért a Katolikus Egyházat jelenleg sújtó borzasztó válság megfékezésére Szűz Mária Szeplőtelen Szíve által, Isten segítségét és beavatkozását kérjük. Ennek elősegítésére a Fatimai Miasszonyunk Testvérisége világméretű lelki keresztes hadjáratot indít a rózsafüzér napi imádkozásával és az öt elsőszombati ájtatosság elvégzésével, különösen a római Szentszékért.




Ma a Szűz Mária és Szent József eljegyzési gyűrűjét, mely egy mikrokristályos kalcedonból van, a Perugia-i San Lorenzo bazilikában őrzik, réz-ezüst ereklyetartóban. Ezt egy nyolc méter magasan lévő széfben tartják.


Márpedig a Loretói Ház az a hely, ahol üdvösségünk kezdetét vette!
Kezdettől fogva a Casa Santa oltárának közepén tabernákulum állt, a Legméltóságosabb Oltáriszentséggel, a második Isteni Személlyel, aki magát a világ üdvösségéért feláldozta, és Akit az eucharisztikus Kenyér és Bor színe alatt imádunk.
Ami Loretóban korábban fontos és az áhítat meghatározója volt, az a Legméltóságosabb Oltáriszentség és az Istenanya szobra. E „Két Lakónak” helyük volt gyermekkori házukban, ám most az Anyát elválasztották a Fiától. És ezzel a Loretó-i Ház lényegében múzeumi funkciót kapott, mely ugyan ébreszthet megrendülést, dokumentálhatja a múltat, de az Úr gyermekkori házában már „nincs otthon”!
A második triászt alkotják az Uralmak, Erősségek és Fejedelemségek, a harmadikat a Hatalmasságok, Arkangyalok és Angyalok. Ez utóbbi kör áll legközelebb az emberek világához. Fontos tényező, hogy a szellemi kozmosz második és harmadik gyűrűje csak az elsőnek a közvetítésével juthat hozzá az isteni kisugárzáshoz, mely természetesen egyre gyengül, ahogy a középponttól távolodunk.
szentségeiket, továbbra is elismeri és érvényesnek tartja a Római Katolikus Egyház.
Csaknem 200 éve, 1823. január 22.-én írta le Kölcsey Ferenc Himnuszunk szövegét szatmárcsekei magányában. Erkel Ferenc jó húsz esztendővel később zenésítette meg.
A hagyomány szerint Isten Anyja mielőtt elszenderült (mennybe vétetett) Efezusban, a gyűrűt átadta Szent János apostolnak. Ezt követően a Szent Gyűrű holléte évszázadokig nyomonkövethetetlen.

Mellesleg ugyanekkor törölték el sok neves szenttel együtt Szent Filoména és Szent György ünnepét is. A hivatalos megokolás így hangzik: „Nem a kultuszt, vagy a szent történetben való hitet törölték el, hanem csak az ünnepeket.” – Ez volt a megfontolt jó szándék!
Az Angyali Karok egymás fölött hétszeres hatalommal bírnak és három gyűrűben foglaltan más-más feladatkörben teljesítik szolgálatukat a vízszintes és függőleges körökben is az alattuk állók felé. Bár itt egymás alá soroltam a „köröket” (gyűrűket, triászokat) valójában vízszintesen kell értelmeznünk!
Ekkor történt az angyali közbeavatkozás, és elrepítették az épületet – szintén alapok nélkül – a mai helyére, Andocsra.
Az angyalok számára a dolgok, vagy a jövő megismerése korlátozott, de az emberét messze felülmúló tisztánlátásuk okán az viselkedésünkből, kimondott szavainkból tudnak következtetni a jövő lehetőségeiret! Sem Isten titkaiba, sem az emberek legbelsőbb gondolataiba nem képesek belelátni, ha csak Isten, ritka esetben – egy döntésnyi kérdésben – fel nem hatalmazza őket. Mint Isten teremtményei, teljesen Tőle függnek, Őt dicsőítik és egyesülve Isten Szent Akaratával, azt teszik, ami Isten örök terve. Az angyalok, ezek a „szolgáló lelkek” ugyanis „mindenkor látják” az Atyát, Caesariai Szent Baszileiosz szerint az angyalok seregei nem is lehetnének boldogok, „ha nem látnák szüntelenül a mennyei Atya arcát”!
Nyilvánvaló tehát, hogy minél bensőségesebben fogadjuk be Mária Szíve Szeretetlángját, annál gyorsabban, hatékonyabban érvényesül a Szentlélek megszentelő kegyelme ‒ a Szeretetláng aktivizáló kegyelmi hatása ‒ bennünk, a társadalomban és az egész emberiségben! 

Ház, a Domus Lauretana mását. Ettől az példától ösztönözve a birodalom magyar, cseh, osztrák főnemessége szinte versengve építtette a „Loretói” kápolnákat.
Az angyalok rendkívüli képességük megnyilvánul gyorsaságukban is, hiszen egy pillanat alatt ott vannak, ahová az Isten akarata rendeli őket és „szárnysebesen”, tűpontosan hajtják végre a kapott feladatot! Emberileg, ezért ábrázolják őket a szárnyakkal, mindazáltal egyszerre csak egy helyen képesek lenni „a gyors szelek a te angyalaid, tüzes villámok szolganépeid.” (Zsid 1,7.) Puszta szellemként a dolgokat egyszerre, egyetlen aktusban, tökéletes módon ismerik fel és épp ezért később nem tudnak valamit másként, tökéletesebben felismerni. Így a döntésük e teljes felismerés alapján egyúttal végleges és visszavonhatatlan is.
nővért kis unokahúgára, Jácintára való emlékezésében:

megsemmisítő győzelmet aratott a török felett. Miután a győzelmet október első vasárnapján vívták ki, az Olvasós Boldogasszonyt örök emlékezetül ezen a napon ünnepli az Egyház. A visszatérő katonák ajkán Loretóban született meg Auxilium christianorum (keresztények segítsége, 

Az angyalok erős és tiszta szellemek! A „tiszta” szó jelen esetben nem egyszerűen, „bűn nélküliséget” jelent, hanem azt, hogy az angyalok nincsenek testhez kötve, mint az emberek, akik test és lélek. (Kezdetben az ember is romolhatatlan testtel bírt, mely az ősbűn által romlandóvá vált ‒ jóllehet csak a földi próbatétel idejére)!


IV. Béla király és Laszkarisz Mária gyermeke a tatárjárás alatt született 1242-ben. Legrégibb legendájának tanúsága szerint szülei még születése előtt felajánlották születendő gyermeküket Istennek, hogy az ország megszabaduljon a tatárvésztől. Fogadalmukat beváltva, Margitot már négyéves korában beadták a veszprémi kolostorba, mely a Domonkos Rend felügyelete alatt állt. Apja a Nyulak szigetén építtetett számára új kolostort, ahová Margit tízéves korában költözött át több társával együtt. Itt tett 1254-ben fogadalmat Humbertus de Romanisnak, a Rend mesterének kezébe.
Nem akasztották meg a magyarországi zarándoklatokat sem a török háborúk, sem a hódoltsági viszonyok, sőt erős törökellenes jelentése is volt, amely a loretói Szent Szűz kultuszában is kifejezésre jutott.

Mindezek után újra kérdés: mit kell tennünk, ha meg akarunk felelni az égi kéréseknek? A válasz: a jó szándék, a nyitott szív, a kérések megismerése és teljesítése, amiként az Úr mondta a Szeretetláng Naplóban: „Áldozat, imádság, ez a ti eszközötök”! (II/106)
Az angyalok többek és kevesebbek is az embernél, mert például képességeik lehetőségeiben messze tökéletesebbek, hiszen test nélküliek, változatlanok. Viszont kevesebbek, mert az emberek Jézus testvéreként Isten gyermekei, társörökösei! Ugyanakkor a legkisebb angyal is nagyobb, mint a legnagyobb szent, ennek ellenére ők minden önteltség nélkül, szeretetből segítik az embereket, mint teremtett társakat. Szodomában az angyalok siettették Lótot és mondták: „Rajta, vedd feleségedet s két lányodat akik itt vannak, nehogy a várost sújtó büntető ítélet téged is érjen.” (Ter 19,15) „Angyalaimnak parancsoltam felőled, hogy megőrizzenek minden utadon.” (Zsolt 91,11) Maga Jézus mondta: „Látni fogjátok, hogy megnyílik az ég és Isten angyalai föl-alá szállnak az Emberfia előtt.” (Jn 1,51) Szent Pálnál is olvashatjuk: „Benne teremtett mindent a mennyben és a földön: a láthatókat és a láthatatlanokat, trónusokat, uralmakat, fejedelemségeket és hatalmasságokat, mindent általa és érte teremtett.” (Kol 1,16)



Az 1953-as, szeretettől lángoló Szívére mutató Szűzanya Szirakuza-i néma könnyezése rendkívüli figyelmeztetés számunkra, mert ha egy édesanya már csak sírni tud, akkor ez azért van, mert veszélyhelyzetben lévő gyermekei már nem hallgatnak kimondott szavára! Pedig az ő Szeplőtelen anyai Szíve az emberiség menedéke, melyre felhívta figyelmünket Fatimában!

Előző rész
II. Gyula pápa (1503–1513) erődítményt épített a bazilika széles körzete körül, hogy a tenger felől érkező esetleges muszlim támadásoktól védve legyen. Mivel a jelenlegi bazilika 1468-től 1570-ig épült, tehát több mint száz évig (!), így nem képvisel egységes stílust. Lényegét tekintve a korai gótika és a késői reneszánsz stílusjegyeit viseli magán. A bazilika belseje 93x30 méteres latin kereszt alakú. A bazilikában a főhajón kívül több kápolna nyert elhelyezést, melyek közül a Mária Ház kápolnáját látogatja a legtöbb zarándok. A bazilikabelsőt a híres Bramantén kívül, az olasz reneszánsz leghíresebb művészei készítették.
A zarándokok, a szentélyben a Loretó-i Szüzet, a „Fekete Madonnát” tisztelték. Az eredeti Loretó-i Fekete Madonna szobor története a 13. századra megy vissza. Azt a szobrot 1797-ben a napóleoni csapatok elrabolták és Franciaországba vitték, ahonnan 1801-ben visszaadták a Loretó-i szentélynek. Ám 1921-ben tűzvész pusztított a „Casa Santa”-ban, amelyben az antik Loretó-i Madonna-szobor megsemmisült, ezt pótolták az eredetihez hasonló szoborral.
megszentelésére, valamint a megtérésre! A prófécia második része – a
tudatosítását, hogy ő a Szeplőtelen Fogantatás!
1917-ben Fatimában már nem csak az emberiség lehetséges ‒ La Salettben feltárt ‒ jövőjét mutatta meg a Szűzanya, hanem a poklot is, amely a végső és megváltoztathatatlan esélye a bűnében megmaradó emberiségnek! Mindezek elkerülését a Szeplőtelen Szívnek való felajánlásban, a szentségi életben, az engesztelésben, az öt elsőszombat megtartásában és a rózsafüzér rendszeres imádkozásában jelölte meg.
A Szentírás tanúsága szerint, kezdve a paradicsomi kiűzetéstől egészen a Jelenések könyvében leírtakig tudhatunk tisztán szellemi lényekről, akiknek működése ‒ mint említettem ‒ megtapasztalható az ember életében. Az angyaltan kidolgozását (angelológiát) főképp az arisztotelészi filozófiának a keresztény teológiába, pontosabban a skolasztikába való beépülése után kezdték el. Areopagita Dénes vagy latinos nevén Dionysziusz Areopagitész De caelesti hierarchia című munkájában kidolgozta angelológiai sémáját (részletesebben lásd a 8. részben), melyet az Egyház a kanonizált iratok közé felvett! Az angyalkérdésben legkomolyabb támadást a XVII. századtól kezdve, a protestantizmustól és az újkori modernista teológiától kellett elszenvednie, amely fokozatosan nyert teret, hihetetlen mérvű kárt okozva a lelkeknek.

Remete Szent Pál, vagy Thébai Szent Pál az első ismert nevű keresztény remete, a sivatagi atyák egyike. A 13. századi, egyetlen magyar alapítású szerzetesrend, a Pálos rend névadója, akit szellemi ősként, példaképeként tisztelnek.
A Szent Jeromos által írt legendában Remete Szent Pálnak mindennap egy holló vitt egy fél cipót. Sőt, amikor a 90 éves Remete Szent Antal égi indíttatásra több napos vándorlás után meglátogatta Pált, a holló egy egész cipót hozott. Hálát adtak Istennek, hogy így gondoskodik szolgáiról.
Kedves Hallgatóim! Az elmúlt előadásaimban, 11 Mária-jelenést ismertettem! Visszajelzést kaptam, hogy az egyházilag jóváhagyott 25 jelenés közül, kár volt kihagynom – és itt csak hármat említek –, pl. az 1877-es Dietrichswalde-i (2. kép) az 1945-59-es Amszterdam-i vagy az 1973-as japán Akita-i jelenéseket. ‒ Igaz! Köszönöm!
A természetfölötti közreműködést körömszakadtáig tagadók egyik hipotézise szerint, a Szent Ház »„a tenger hullámain, mint egy hajó” érkezett Loretóba. 1485-ben a tudós Giovanni Battista Petrucci nevű bölcselő határozottan megállapította, hogy „a Szent Házat Jeruzsálemből erőszakkal távolították el, átszállították a tengeren, és először a horvátok, majd Loreto lakóinak birtokába került, angyali közreműködés nélkül.”« (??)


A Szeretetláng lelkiségét, illusztrálják az Úr, Lelki Naplóban elmondott szavai:
tettek hozzá: „itt”. A szöveg latinul így hangzik: „Verbum caro hic factum est”, vagyis „Itt testesült meg az örök Ige”.
mondta: »Az Ige megtestesülése a témája az egész világon a hívők sokasága által imádkozott Úrangyalának. Ez a meghitt imádság ezen a helyen különös indítást ad a zarándokoknak; hogy elmélkedjenek az ég és a föld találkozásáról, amely a Megtestesülés és Megváltás célja volt. (...) A megtestesülés titka megszenteli Jézus életének azt a harminc esztendejét, amelyet Máriával és Józseffel a názáreti csöndben töltött el. A megtestesüléssel újra kezdődik az ember vándorlása az égi haza felé és felemelkedése az égi dicsőségbe, a rejtett életből felszáll a dicsérő ének a család fontosságáról és méltóságáról, a munka szent kötelességéről. (...) Íme, Názáret tanítása: szent családok, áldott szerelem, családi erények áradjatok napjainkban is a nagylelkű és jóakaratú szívekbe!«

Kedves Hallgatóim!

Fiume és Tersató közti hegyre? Ráadásul mindezt egyetlen éjszaka alatt össze is rakva úgy, hogy a helyi lakosok észre sem vették, csak reggelre ámuldoztak! (Mellesleg az égből való leereszkedésnek állítólag voltak szemtanúi, míg a kézzel való „földi-cargónak”, még állítólagosan sem voltak tanúi!)
Nos, Isten az utaztatás állomásain, mindig számba vette az emberek szabad akaratát, a csoda révén a rajtuk érvényesülő kegyelmi hatást, vagyis a „fogadtatást”! Bizonyára nem véletlenül érkezett az Angyali Üdvözlet Háza elsőként a Magyar Szentkora területére! Persze annyiban rosszkor, hogy a szívek-lelkek már kevéssé voltak alkalmasak a csoda lélek-termékenyítő befogadására! Mert nem csak a Szent Építménynek nem volt alapja, de már Szent István hitbeli örökségének is alig maradt! Ennél fogva sajnos, nem csak az Árpád-ház halt ki lassacskán, hanem az emberek ajkáról a bensőséges napi imádság is! Mert bizony, nem utólag kell imádkozni, hanem előre! Ahol ugyanis csökken az Istennel való párbeszéd, ott hamarosan felveti fejét a békétlenség! És ez a Ház minden állomására igaz, kivéve az országútra való leeresztést! Akkor ennek mi volt az értelme? ‒ Az, hogy az emberek felfigyeljenek az „abszolút lehetetlenségre”, olyannyira, hogy a „Kegyelmek Tárháza” egyenesen az útjukat állta, hogy visszazökkenjenek a „rendes kerékvágásba”, s magukba szálljanak!

"A nehéz idők elérkezése előtt készüljetek fel újra erős elhatározással arra a hivatásra, amelyre meghívtalak. Ne unott, közömbös tétlenségben éljetek. Az árral szemben csak az elhivatott lelkek maradnak meg. A nagy veszély, melyet felétek indít a sátáni hatalom, az Én kezem felemelése által indul el. Adjátok tovább figyelmeztető szavaimat minden papi lélekhez. Rázzon fel benneteket előre figyelmeztető szavam és szigorú kérésem. (III/159-160)






Anna 1602-ben született a perui Arequipában. Itt lépett be 1618-ban a domonkos apácák Sziénai Szent Katalinról elnevezett kolostorába, ahol egy év múlva ünnepélyes fogadalmat tett. Sekrestyési feladatot látott el, később a novíciák mesternője, majd elöljárónő lett. Kitűnt a szegénység szeretetével, egyszerűségével és bölcsességével. Nővér-társaival és a kívülállókkal nagyon szívélyes volt, az üldözötteket pedig támogatta. Boldog Anna a szemlélődő élet példaképe. 1686. január 10-én halt meg Arequipában.
elment Názáretbe, „hogy tisztelje a házat, melyben az Ige testté lett.” Ugyanakkor, a még ép Angyali Üdvözlet bazilikáról (mely magában foglalta a Názáreti Házat), utolsó beszámoló Riccoldo da Montecruce domonkos misszionáriustól származik. Ő 1288-ban, mielőtt Belső-Ázsia felé indult, fölkereste a Szentföldet, s a bazilikát siralmas állapotban találta, mert 1263-ban Bibars szultán parancsára lerombolták, jóllehet a muszlimok a Szent Házat megkímélték, mert az Angyali Üdvözletet a korán is említi. Riccoldo domonkos atya így fogalmazott: „a korábbi templomépületből szinte semmi sem maradt, csak egy cella, ahol Mária
fogadta az Üdvözletet; az Úr ezt még megtartotta, hogy mindenkit az alázatra és a szegénységre emlékeztessen.”
volt, a másik az eléje épített ház (ez került három helyszín érintésével, csodás módon Loretóba)! 

Frangepán Miklós gróf, a Magyar Szentkorona nevében horvát zsupán, szintén hírét vette a csodának. Modrus-i birtokáról Tersatóba (ma Trsat) sietett és Sándor püspök áldásával négy udvari emberét a Szentföldre küldte, hogy az áthelyezett názáreti házacska hitelességét kikutassák. A kis társaság szerencsésen Názáretbe ért, s ott nemcsak hallomásból értesültek a szent házacska csodás eltűnéséről, hanem saját szemükkel és pontos méréseikkel is meggyőződtek arról, hogy a tersatói új kápolna falai az előbbi helyen maradt alapokkal teljesen összevágnak, s így annak hitelességéhez kétség nem férhet.
Lényeg a lényeg, hogy a nevezett erdő sajnálatosan búvóhelyül szolgált az útonállóknak is, akik a zarándokok életét veszélyeztették, így Isten harmadszor is úgy rendelte, hogy a házat nyolc hónappal olasz földre érkezése után ismét arrébb vitték, és ezúttal egy közelben levő dombra helyezve. Ám a domb két testvéré volt, akik véresen összevesztek a szentélybe érkező adományokon, ezért Isten negyedszer is tovább szállíttatta a házat, és Loretótól nem messze egy országúton tetette le angyalaival. Hamarosan innen vitték az angyalok mai helyére a loretói dombra.
Tény, hogy Máriában megjelent a földön a bűntelen ember, akiben Istennek kedve tellett. Figyelemreméltó, hogy a magyarság a kereszténység egyik legmisztikusabb ünnepét mindig a legelsők között tartotta számon. A Szeplőtelen Fogantatás tanában ugyanis az emberi lét misztériumát ismerhetjük fel, mert Mária tiszta mivoltában annak beteljesedését szemlélhetjük, amire valamennyien meghívást kaptunk.
Az Úr Jézus és Édesanyja, a benső párbeszédek során nem csak "Kis Kármelitának", de olykor "Kis Napraforgónak" is nevezték, felszólítva, hogy "az isteni Nap sugaránál érlelje meg olajos magvait, melyeket a szenvedések préselnek ki"! Ezekből a párbeszédekből is hallunk részleteket a következőkben! 

Az egyszerű, faragott terméskövekből rakott házikót a Santa Casa-t (a Szent Házat), angyalok hozták Názáretből Tersatóba. A Ház, fa tetőzetű, három falból álló épületrész, mely egy lakóbarlang elő-építménye volt. Ebben a Házban született Szűz Mária, itt élt és itt köszöntötte az Úr angyala, s mondta ki Mária az IGEN-t! E házban nevelkedett az Üdvözítő, itt dolgozott Szent József, hogy a Szent Családot eltartsa!
A Tersato várában halálos betegen fekvő Sándor corbavi püspök hírt kapott a csodásan feltűnt kápolnáról, és nagy vágyat érzett, hogy meglátogassa, és gyógyulását esdekelje. Ekkor megjelent neki a Szűzanya, e szavakkal: „Fiam! Nagy vágyakozásodra eljöttem, hogy meggyógyítsalak. Tudd meg egyúttal, hogy a határaitokba szállt kápolna ugyanaz a ház, amelyben születtem s növekedtem. Ebben hallottam az Angyali Üdvözletet s a Szentlélek erejével itt fogantam az Örök Igét. Efezusba költözésem után az apostolok kápolnává szentelték, s benne sokszor bemutatták a Szentmise-áldozatot.”

Időrendben előbb van az anya és utána a fiú. Következésképp ahhoz, hogy Mária Szeplőtelen lehessen, Krisztusnak már születése és kereszthalála, vagyis a Megváltás véghezvitele előtt meg kellett Őt váltania.
Bevezető


Rajmund 1175 körül katalán nemesi családból született, a katalóniai Penyafort várában. Hazájában kezdte tanulmányait, majd harminc évesen már egyetemi professzor lett Bolognában, ahol magiszteri fokozatot szerzett kánonjogból. Hazájába visszatérve a barcelonai székesegyház kanonokja lett. Ekkor érintette meg a domonkos életeszmény. 1222 nagypéntekén belépett a Domonkos Rendbe. Mély alázatossága sem akadályozta meg, hogy hírneve elterjedjen, ugyanis IX. Gergely Rómába hívta, felkérte penitenciáriusának, és megbízta a pápai dekretálisok (Decretalia) összegyűjtésével és rendszerezésével. Ezt a munkát négy év alatt befejezte. Műve azóta is fontos hivatkozási pont a kánonjogban. 1238-ban Szent Domonkos második utódjává választotta a Rend káptalanja. Két év múlva lemondott hivataláról, és visszatért hazájába, ahol a zsidók evangelizálásának szentelte magát. A rend elöljárójaként is szívén viselte a zsidók és a muzulmánok körében végzett apostolkodást. Támogatta a mercedáriusok és a többi koldulórend észak-afrikai misszióit, és biztatta az alkalmas misszionáriusokat, hogy tanuljanak arabul és tanulmányozzák a Koránt. 
A Mindenható Isten, akinek útja az irgalom és az igazság, aki öröktől fogva előre látta az egész emberi faj siralmas nyomorúságát, minden következményével. Így azért, hogy az emberiséget Ádám végzetes bűnéből kimentse, megvalósította évezredekig rejtett tervét egy magasztos titokban, az Ige Megtestesülésével. Ezt azért vitte végbe végtelen szeretetében, hogy az emberiség, mely a Sátán ravasz gonoszsága révén az első Ádámban elveszett, a második Ádámban - Jézus Krisztusban dicsőségesen üdvözülhessen. Mert amiként Ádám bukása elővételeződött Éva elesésében, úgy az új Ádám igenje már jelen volt a Szűzanya szavában: "történjék velem a te igéd szerint".
Jézus szavai a Lelki Naplóban: "Ha a szülő új ruhát vesz gyermekének, megköszönteti vele és lelkére köti, hogy vigyázzon rá, mert nehezen tudta megszerezni. Mennyei Atyám is új ruhát adott a szent Keresztségben, a megszentelő kegyelem csodás szépségű ruháját, s ti mégsem vigyáztok rá! Van-e szülő aki többet szenvedett, mint Én? Azért, hogy a megszentelő kegyelem ruhája újra tisztítható legyen, rendeltem a szentgyónást, és ti mégsem veszitek igénybe. Azért izzadtam vért. Azért koronáztak tövissel. Önként feküdtem Szent Keresztem áldott fájára. A kínok kínját szenvedtem, és utána elrejtőztem jelentéktelen külső alá, szerénységgel, hogy megközelíthető legyek számotokra és hogy ne féljetek Tőlem. Mint fehér pólyába takart kisgyermek, úgy rejtőztem a Szentostyába. És ha szívetekbe térek, vigyázzatok, ne legyen azon semmi szenny, sem szakadás, sem folt, mert van-e szülő, aki többet szenved gyermeke új ruhája megszerzéséért és sokan még meg sem köszönik illendően. Mindennap ugyanazokat a közömbös szavakat érzés nélkül mondják csak el. Oda sem figyelnek, gondolatuk máshol kószál, és csak jönnek mindennap, és így megy ez évről-évre. Nem gondolnak arra, hogy Én az emberi természetet is magamra vettem, és úgy kell Hozzám szólni, csak egyszerű, emberi szavakkal. Nem kell a két lépés illemszabályt betartani, hisz a szívükbe fogadtak. Tehát ne hagyjatok ott egyedül! Szívem szeretetre és bizalomra vágyik. Én kérlek, hogy legyetek szívesek és szóljatok Hozzám, hogy alkalmam legyen szavaitokat kegyelmeim teljességével megválaszolni. Leánykám, ahol csak teheted, hozd a lelkeket közelebb Hozzám!” (I/72-73)
