Huszonöt alkotó, több mint száz művét bemutató kiállítás volt 2012. novemberében, REÖK-palotában, a Szegedi Szabadtéri Játékok Nonprofit Kft. Regionális Összművészeti Központjában.
Az indulatok Győrffy László "Nem érzek hálát, amiért részt vehetek a teremtésben" című alkotása láttán szabadultak el, az asztalon egy levágott kézfej mellett díszelgő, 12 tányérnyi ürülékkupac és a fölé lógatott koponyás kép egyesek szerint nem más, mint Jézus és tizenkét apostol utolsó vacsorájának ábrázolása.
Az installáció kiverte a biztosítékot a városi közgyűlés kulturális bizottságának KDNP-s és Fideszes tagjainál, akik szerint "a vallásgyalázást, istenkáromlást nem lehet közpénzből támogatni ". Egy ismeretlen csoport antiszemita plakátokat helyezett ki. A Szeged-tarjánvárosi Szent Gellért Plébánia plébánosa, Benyik György 99 támogató aláírással tiltakozó levelet küldött az installáció bemutatása ellen a polgármesternek és képviselőknek.
Győrffy László lapunknak elmondta, amikor művét támadni kezdték, kiadott egy nyilatkozatot, amiben megpróbálta megmagyarázni az alkotást. E szerint "Nem állt szándékomban az utolsó vacsora parafrázisát elkészíteni ebben a műben, vagy bármilyen módon a keresztény egyház kritikáját megfogalmazni általa - az installációban nem is található olyan motívum, amely az utolsó vacsora ikonográfiájára utalna." Az asztalon elhelyezett 12 tányér a 12-es szám mágiájához kapcsolódik, amely az egész kultúránkat átszövi, a 12 olümposzi istentől a naptár 12 hónapból álló felosztásán át a 12 zodiákus jegyig – magyarázza a művész. "A felkínált étel helyén megjelenő (mű)ürülék egy végtelenül felgyorsult idő érzetét kelti: ebbe a kizökkent időbe illeszkedik a bal kezemről készült élethű öntvény, amely az alkotás végével szembesít (lévén balkezes vagyok).
A Nem érzek hálát, amiért részt vehetek a teremtésben egy olyan negatív csodát reprezentál a maga költőiségében, amelyben az alkotás folyamata nem feltétlenül öröm, hanem fájdalmas küzdelem" - derül ki Győrffy elemzéséből.
A kiállítást rendező művészettörténész, Nátyi Róbert is a meggyőzést választotta – egy szegedi lapnak adott nyilatkozata szerint – "tipikus félreértelmezésről van szó, Győrffy László installációja sok mindenről szól, de ebben a kereszténység vagy bármiféle vallás negligálása, megsértése nincs". Ám a művész és művészettörténész diskurzusra való készsége süket fülekre talált. A REÖK-palota a botrány kapcsán először bezáratta a Győrffy műveit bemutató két termet, és csak külön késére nyitotta ki. Ezután döntött úgy a művész, hogy elviszi az összes kiállított alkotását. Mint lapunknak nyilatkozott, "jobb egyáltalán nem lenni valahol, mint félig." Forrás (kép: internet) NO KOMMENT – jóllehet lehetne –, de azt viszont pontosan félreértenék, nemde??