311. Mindazon javak, amelyek miatt maga a házasság jó: a gyermek, a hűség és a szentség. (XI. Pius, Ad salutem 1930)
312. Ha Isten segítségét kérhetjük egyszerű terveinkhez, mennyivel inkább szükséges az áldását és segítségét kérnünk egy olyan életre szóló döntésben, mint a házasság? A keresztény házasságkötés nem csupán 'kétoldalú', hanem az Istennel kötött hármas szövetség! Ha mi képesek is lennénk megfeledkezni a szövetségről, Isten meg nem feledkezik soha, mert a házasság; a Jézus által alapított Hét Szentség egyike! „Amit tehát Isten összekötött, azt ember szét ne válassza” (Mk 10,9).
313. A mai világban, mely gyakran távol áll a hittől, sőt ellenséges vele szemben, a hívő családok mint a hit élő és sugárzó tűzhelyei rendkívül fontosak. Ezért nevezi a II. Vatikáni Zsinat a családot ősi kifejezéssel: Ecclesia domestica, 'családi egyháznak' (LG 11). A család ölén „a szülők legyenek gyermekeik első hithirdetői szavukkal és példájukkal, és ápolják mindegyikük sajátos hivatását s különös gonddal a szent hivatásokat” (uo). (ÚK 1656)
314. Egy új élet foganásakor a szülőkben tudatosulnia kell a ténynek, hogy (ezt az embert) Isten önmagáért akarja! E kifejezés gazdag és mély jelentést hordoz. A fogantatás, majd a születés pillanatától fogva az új lény ugyanis arra rendeltetett, hogy teljesen kifejezze (megvalósítsa) a maga emberségét, hogy személy legyen. Ez abszolút értelemben mindenkit megillet, a gyógyíthatatlan és magatehetetlen betegeket is! Az ember alapvető hivatása: „embernek lenni” a kapott „talentumokkal” élve, ami maga az emberség. (vö LCS 16.o.)
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.