A Szeretetláng lelkiségével ismerkedőnek feltűnhet Mária Szíve Szeretetlángjának képi megjelenítésében a szívvel vagy szív nélküli ábrázolás.
Antalóczi Lajos atyának és más kérdésfelvetőknek is az volt a meglátása, hogy amennyire különbözik a Jézus Szíve tisztelet képe az Isteni Irgalmasság ábrázolásától, annyira kell, hogy megkülönböztethető legyen a Szűzanya Szeplőtelen Szívének fatimai képe a 'Szeretetláng' máriás ábrázolásától!
Miről van tehát szó? Egy egyediségre törekvő lelkiségnek, közösségnek olyan szimbólumot vagy ábrázolást kell ,,zászlajára tűznie”, amely egyértelműen irányultságuk lényegére utal! Ha pl. egy képen Jézus a sugárzó Szívére mutat, akkor a Jézus Szíve tiszteletre gondolhatunk. Ha egy hasonló (sugaras) képen a Szív nincs ábrázolva, ez esetben az Isteni Irgalmasság ábrázolásaként is értelmezhetjük!
Hasonló a helyzet a Fatimai Szeplőtelen Szív tiszteletének és a Szeplőtelen Szív Szeretetlángjának ábrázolásával is! A Szeretetláng Mozgalom esetén tehát helyesebb, ha a Szív formai ábrázolását mellőzzük és csupán a szív tájéki sugarakat, vagy a Szent Szüzet, kezével e sugarakra mutatva ábrázoljuk. Mária kezének a szív felé kell mutatnia, mert ha pl. a kezekből áradó sugarak nem a szív felé mutatnak, akkor akár a Szeplőtelen Fogantatás ,,Csodásérem” ábrázolására is érthető.

Az egész felvetés csupán iránymutató, hiszen több Dél-Amerikai országban kifejezetten ragaszkodnak a szívvel való ábrázoláshoz, és ez is csak annak eredménye, hogy időben nem volt senki, aki érdemlegesen meghatározta volna ezt is, az egyébként harmadlagos problémát!
Megjegyzésként még annyit, hogy az első Szeplőtelen Szív Szeretetláng ábrázolását (szívvel és szív nélkül) egy németországi festő Erwin Schöppl készítette és Róth Anna Tarzícia Irgalmas nővér publikálta kiadásaiban. Érdekes, hogy Máriát zöld ruhában és barna palásttal jeleníti meg, feje körül ábrázolástól függően 13-17 csillaggal. E Mária ábrázoláson a Szeretetláng üzenetének, legfeljebb a barna palást felel meg (kármelita skapuláré)! A zöldet a reménység színeként foghatjuk fel. A csillag-glorióla viszont igen szabad (művészi) értelmezése a ,,Napbaöltözött Asszony” ábrázolásának.
Hogy Erzsébet asszony mit szólt hozzá? ,,Kissé túl modern az arca!” − volt a válasza. (Kétségkívül az!) Összességében azonban tetszett neki.
Azóta Tajvantól, Németországon át Brazíliáig már követhetetlen az ennek alapján készült − szívvel vagy szív nélküli − ábrázolások képi variánsai! A lényeg azonban a lekiségben van!