2.5 §. Mária a bűnösök reménysége Az Irgalmasság Anyja oly hőn óhajtja megmenteni a szegény bűnösöket, hogy maga keresi fel őket, csakhogy segítségükre lehessen, és ha egyszer hozzá menekültek, minden eszközt megragad, csakhogy Isten előtt minél tetszőbbé tegye őket.
Midőn Izsák egykor vadat szeretett volna enni, megígérte Ézsaunak, hogy megáldja, ha azt neki elkészíti. Minthogy azonban Rebeka azt kívánta, hogy másik fia, Jákob nyerje el ezt az áldást, a következő meghagyást adta neki: »Menj ki a nyájhoz, hozz magaddal két kecskegidát, majd én elkészítem őket atyád számára, ahogyan ő szereti«. (Ter 27,9) Szent Antonin azt állítja (Part. 4. tit. 15. c. 2.), hogy Rebeka itt mint Mária előképe tűnik fel., ki így szól az angyalokhoz: »Hozzátok elém a bűnösöket, hogy Istenem előtt tetszővé tegyem őket, a bűneik felett érzett bánatuk és javulásra irányuló szándékuk által, amit majd én ki fogok eszközölni számukra!«
Egy másik író még megjegyzi ehhez, hogy Mária úgy tudja elkészíteni a kecskegödölyéket, hogy ízük nemcsak hasonlít a szarvaséhoz, hanem azt még felül is múlja. (Franz. abb. t. 3. de Grat.) A Boldogságos Szűz ki is nyilvánította Szent Brigittának, hogy nincs a világon az az Istentől elhagyott bűnös, aki ne térhetne ismét az Úrhoz vissza, és ne lehetne újra kegyelmeinek részesévé, ha hozzá menekül és tőle várja a segítséget. Sőt egy napon azt is hallotta Szent Brigitta (Rev. lib. I. c. 6.), amint Jézus azt mondta isteni Anyjának, hogy kész volna még a sátán számára is visszanyerni Isten kegyelmét, ha az megalázná magát és Mária segítségét keresné. E kevély szellem ugyan sose fogja magát oly mélyen megalázni, hogy Mária segítségéért és pártfogásáért folyamodjék, ha azonban ez lehetséges volna, akkor Mária biztosan könyörülettel lenne iránta, imádságának ereje kieszközölné, hogy Isten megadná neki bűneinek bocsánatát és az örök üdvösséget. Ami azonban az elkárhozottnál lehetetlenség, az meg fog történni az ítélet előtt álló szegény bűnösökkel, ha ehhez az irgalmas Anyához menekülnek.
Noé bárkája találó előképe volt Máriának; mert amint abban a föld összes állata menedékre talált, hasonlókép Mária védőpalástja alatt is meghúzódhat valamennyi bűnös, akik bűneik és érzékiségük miatt méltán hasonlítanak az állatokhoz, de azzal a különbséggel, hogy míg a bárka állatokat fogadott magába és állatokat is adott vissza, a farkas, farkas maradt, a keselyűből pedig keselyű, addig Mária védőszárnyai alatt a farkasból bárány, a keselyűből pedig galamb lesz. (67. oldal)
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.