Megtérés Mária Szíve által, hogy a hittel Krisztus lakjék szívetekben
A megtérés lényege, hogy szívünket, egész bensőnket odaajándékozzuk Istennek (vö.: Dr. Előd István: Katolikus dogmatika, 386. o).
"Az Evangélium szerint a szív a személyiség központja, a cselekvés és az Istennel való kapcsolat helye, a döntések csomópontja, ahol egyformán érdekelve van a szellem és az akarat, a szabadság és a hűség; jelenti egyben a lelkiismeretet is, mint Isten szólítását és ítéletét. Röviden annyit ér az ember Isten és önmaga előtt, amennyit szíve ér. Ezért teszi Jézus azt a felelősséget vallása középpontjává, amely a felnőtt embert, szívével együtt, Isten igéje elé állítja üdvösségére vagy kárhozatára. 'Ahol a kincsed, ott a szíved is' (Mt 6,21). Amikor az Isten jön, vagy amikor szólít, az emberi szívnek ki kell nyilvánítania készenlétét. Az Újszövetség szerint az emberi szív ilyenkor nyitott, megvilágosított, elhatározott, égő, engedelmes, őszinte, szép és jó, tágas, tiszta, áttetsző, hívő. Vagy pedig éppen ellenkezőleg (...) Az a szív, amely befogadja az Igét és fönntartás nélkül igazat ad neki, Isten, Krisztus és a Lélek lakásává válik. 'Hogy a hittel Krisztus lakjék szívetekben' – kívánja Szent Pál az efezusiaknak (3,17). Így tehát a metanoia-megtérés egész folyamata a szív nívóján játszódik le; a szív az, amely tevőlegesen fogadja a megvilágosító kegyelmet; ugyancsak a szív az, amely elítéli önmagát és bűnbánatot tart; és ismét csak a szív az, amely csatlakozik az Evangéliumhoz és elismeri Istent." (Liege: Krisztusi élet, 47. old.)
A (Szeretetláng) Lelki Napló üzeneteiben Jézusnak, illetve a Szűzanyának tulajdonított kérésekben igen gyakran találunk imádságra, böjtre, bűnbánatra és engesztelésre való buzdítást, s az első szombat fontosságának hangsúlyozását is. Az általuk kért, illetve elvárt aszketikai gyakorlatok teljes konformitásban állnak az Egyház ilyen jellegű, több évszázados gyakorlataival. A Napló lényegében semmi újat nem hoz ezen a téren. Sőt, ezt illetően a legismertebb Mária-jelenések üzeneteihez kapcsolódó aszketikai gyakorlatokkal is hasonlóságot mutat. (...) Az Úr erényes életre neveli Erzsébet asszonyt és a Napló olvasóit. Ennek konkrét megnyilvánulásai: ima az Egyház hagyományai szerint (keresztút, rózsafüzér; vö. I/33, I/114); lelkiismeretvizsgálat, bűnbánat (vö. I/33); böjt, áldozathozatal, virrasztás (vö. I/33); helyes és az Úr akarata szerinti időbeosztás (vö. I/33); feltétlen bizalom Isten iránt (vö. I/42); a szeretet gyakorlása (vö. I/43). (Dr KOVÁCS Z., Szeretetláng Lelki Napló Szent István Társ. 2010 Bp. 437-438)
„Leányom, a bűnbánat az, mely közelembe hozott. E mélységes bűnbánatot kérd sok lélek számára. (I/43) Tartsatok tehát bűnbánatot, hogy a belétek vetett reményem meghozza számotokra az üdvösség gyümölcsét. (III/134) Tudod, a világ nagy vétke az Én sugallataimnak elhanyagolása, amely miatt a világ oly sötétségben jár és a Nekem szentelt lelkek lanyhasága. Ők segítségemre tudnának lenni ebben, de még ők sem tartják szem előtt ezt a nagy veszéllyel járó lanyhaságot. (III/137) A bűnbánattól megtisztult lelkek az Én utamat fogják járni, melyet veled együtt taposunk. (III/167) Bűnbánat! Bűnbánat! Bűnbánat! Ezt kérem tőletek. Ez az a szó, mely felhallatszik Mennyei Atyám trónja elé, és ez az a szó, mely visszatartja tőletek Atyám büntető kezét.” (III/198)
A mi lábunk együtt járjon.
A kezünk együtt gyűjtsön.
A szívünk együtt dobbanjon.
A bensőnk együtt érezzen.
Az elménk gondolata egy legyen.
A fülünk együtt figyeljen a csöndességre.
A mi szemünk egymásba nézzen és összeforrjon.
Az ajkunk együtt könyörögjön az Örök Atyához irgalomért. (I/63)
Akinél ez megvalósul, arra érvényes Szent Pál kijelentése: "Élek ugyan, de nem én, hanem Krisztus él bennem'' (Gal 2,20). Az ilyen ember krisztusivá formálódik, teljesen azonosul vele, s ez gondolatvilágára, szándékára és cselekedeteire egyaránt kihat. A Szeretetláng kegyelmi adomány. Mégpedig erő, amely átjárja a szívet és az akaratot. Erő, amely helyreállítja bennünk az értékrendet; erő, amely átformál, szeretni tanít, készségessé tesz bennünket Jézussal együtt és Jézussal teljesen azonosulva hatékonyan és kitartóan részt vállalni a lélekmentő munkában. A szeretetláng segít megérteni a Szent Szűz szándékát. Segít tárgyilagosan felismerni valós helyzetünket. Másként fogalmazva: a Szeretetláng az a kegyelmi adomány, eszköz, amely hozzásegít bennünket a Boldogasszony tevékenységének értelmezéséhez, és erőt ad kérésének, az engesztelésnek következetes megvalósításához, és az apostolkodáshoz. Ennek pedig kizárólagos célja, hogy egyetlen lélek se kárhozzék el. A Szeretetláng a bennünk és általunk szabadon működő Jézus Krisztus. (Dr ANTALÓCZI L., Jelenések, üzenetek és a jövő, Kisboldogasszony Plébánia EGER 2000. 175)
"Az idő betelt: közel van az Isten országa. Térjetek meg és higgyetek az üdvösség jó hírében." (Mk 1,15) Krisztusban eljött a messiási ország (Mt 3,12; Mk 1,14-15). Az ennek megfelelő görög szó (baszileia) voltaképpen nem országot, hanem uralmat jelent. Isten országa azokban jött el, akikben Isten uralma megvalósul: akik Jézust elfogadják egyéni életük urának és parancsolójának, szerinte élnek és belőle táplálkoznak. (Dr. Előd I.: idézett mű, 202. o)