Beveztető
Tisztelt Olvasó!
A következő fejezetekben az engesztelés témakörében szeretnénk áttekinthető képet adni Horváth Mária írásai, elmélkedései nyomán.
Célunk, hogy valamennyien átgondoljuk (megismerjük) mit is jelent az engesztelés és miért kell engesztelni? Honnan indult el az engesztelés lelkülete, melyek a szempontjai mint életmódnak, és mik a jellemzői az engesztelő élethivatásnak? Melyek azok a Mária-jelenések-, kik azok a szentek, akik és amelyek nekünk útmutatást adhatnak ezen az úton haladva az engesztelő életben és az önmegszentelődésben? Hol és miben látunk különbséget az imádkozó engesztelő és az engesztelő életmód között? Miben tér el ez az életmód más keresztény életmódtól? Kiket hív az Úr engesztelésre?
Mindezen felmerülő kérdésekre megpróbálunk válaszolni az elkövetkező fejezetekben. A megközelítésbeli álláspontunkat tisztázandó, előre kívánjuk bocsátani, hogy az engesztelő áldozat olyan cselekedet, amely helyreállítja az életközösséget Isten és az ember között. Tágabb értelemben olyan áldozat, amely az egyéni vagy közösségi bűn ellentételeként a bűnbánatot nyomatékozza Isten előtt. Az emberiség bűneiért Jézus Krisztus engesztelte ki Istent. ,,Ő engesztelő áldozat bűneinkért, de nemcsak a mienkért, hanem az egész világ bűneiért is'' (1Jn 2,2), nekünk azonban ki kell venni részünket ebből az áldozatból. Amikor az ember Jézushoz kötve példáját, a tetteit (testét) ,,élő, szent, Istennek tetsző áldozatul'' adja (Róm 12,1) önmagáért és embertársaiért végez engesztelő munkát. Az engesztelés kettős gyümölcse: az önmegszentelődés és a lelkek megmentése.
A Szentlélek megvilágosító kegyelme segítse mindazokat, akiknek szívében megszületik a vágyódás az engesztelő életre, a Boldogságos Szent Szűz, a Szentlélek Mátkájának közreműködése által!