A Szeplőtelen Szív 1
Külön kell szólnunk Mária Szívéről, mivel XII. Piusz és. II. János Pál pápák a felajánlás szövegében kifejezetten hivatkoznak rá.
Ha Szűz Mária "Isten, anyai vonásainak szentségi jelenléte az egyházban" (Pueblai konferencia No.291), akkor ezt semmi sem fejezheti ki jobban, mint Mária Szíve. Mária Szíve számunkra Mária személyét jelenti. Kifejezetten utal szeretetére, mégpedig az Isten és az emberek iránti anyai szeretetére, arra a szeretetre, mellyel a Szentlélek elárasztotta csodálatos lelkét. Mária Szíve úgy foglalja magába egész személyiségét, mint ahogyan egy pohár tokaji bor foglalja magába az egész Tokaj-vidéket. Megvan benne Mária összes kiváltsága, először is természetfeletti szeretete. Ez a dinamikus szeretet harmonikusan fogja át küldetésének minden részletét és ott lüktet azok megvalósulásában. Szent Lukács úgy írja le Szűz Máriát, mint aki az Isten Igéjét befogadta és Szívében őrizte. Ugyanakkor ez a Szív ujjong és prófétál a Szentlélekben. Az Evangélium hirdetésének mindkét összetevője megvan benne: befogad és ad.
Mária Szívének jelzőjeként Fatimában mindig szerepel a szeplőtelen kifejezés. Nemcsak egyszerűen a 'szent' jelző behelyettesítéséről van szó, amelyet helytelen lenne Mária Szívére alkalmazni, és amit a 19. századtól kezdve – a Szeplőtelen Fogantatás dogmájának kihirdetése óta már nem használnak.
A szeplőtelen jelző elvezet bennünket oda, ahol Krisztus megváltó műve beteljesedik az emberekben, ha azok tudatosan és szabadon együttműködnek a kegyelemmel. Márpedig ez az együttműködés Mária Szívében kezdődött, és az egyház testében fejeződik be. Minden Jézus Krisztusból indul ki, mert ő minden adomány teljessége, amelyet Isten az embernek ad, és ugyanakkor minden válasz és hűség teljessége is, amit az ember Istennek ad. Mária fiat-ja (legyenje) az időben megelőzi Jézus fiat-ját. Megelőzi és mégis annak gyümölcse. Ebben az értelemben az emberiség megváltásának művében Mária ott áll a kezdeti pontnál, mert a Szeplőtelen Fogantatásban benne rejlik az új teremtés, beleértve annak fejét, Jézus Krisztust. Jézus teste – amelyben az istenség és a megváltott teremtés teljessége lakozik – az öröktől kiválasztott asszony szívének húsából és véréből való. Mária Isten akaratából ezért fogantatott szeplőtelenül. Ez az új "fogantatás" ezért lett a teremtés rendjében az új teremtés kezdete, majd egyesülve a megtestesült Ige művével, ezért lett első közreműködő a megváltásban. Ez a magyarázata annak is, hogy Mária Szeplőtelen Szívének közreműködése nélkül a megváltás műve nem teljesedik be az egyházban és az Egyház által a világban.
21.
július
FATIMA, A VÉGSŐ IDŐK REMÉNYCSILLAGA 67. rész. A Szeplőtelen Szív misztériuma 1
| Szólj hozzá!Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.