Az előzőek bizonyítására három példát hozok fel.
1) A Szent Koronának Magyarországon nem csak birtok-, de jogi státusza is van! Emlékeztetőül pl. a II. Világháború előtt, minden állami vagy igazságügyi döntést, a "Szent Korona nevében" hirdettek ki.
2) Egyedülálló tény, hogy a Szent Szűz képeinek, szobrainak megkoronázása vagy ábrázolása, kizárólag csak szimbolikus koronával engedélyezett, vagyis egyetlen más királyi ház jelvényét sem használhatják ‒ kivétel ebben ‒ az Árpádházi királyok Szent Koronája! Ez a Coronation Canonicá-ban lefektetett paragrafus is jelszerűen mutatja, hogy a Magyar Szent Korona nem csak azért szent, mert az Istenanyáé, hanem mert angyali eredetű ‒ amiként Hartvik püspök legendája is említi, sőt, egyes latin források "Sacra Coronának" is említik, amely szentségest jelent!
3) Nem szabad felednünk, hogy a Magyar Szent Korona nemcsak a magyarság számára "jogi személy státuszú", hanem például még a pápaválasztásra is vétójoga volt! Ez történt 1903-ban, amikor XIII. Leo pápa utódjául államtitkárát, a szabadkőműves Mariano Rampolla del Tindaro kardinálist választották a pápai trónra. Ámde Ferenc József osztrák császár és magyar király, a Magyar Szent Korona jogán a krakkói érsek által vétót jelentett be a konklávé döntése ellen, és sikerrel! Az ezt követő új választással kerülhetett a pápai trónra a velencei pátriárka Giuseppe Sarto, Szent X. Piusz.
(folyt.)