Az igazi Mária-tisztelet ugyanis SZENT, mely a lelket arra készteti, hogy nem csak elkerülje a bűnt, de az Istenanya erényeit utánozza: mélységes alázatosságát, élő hitét, tökéletes engedelmességét, állandó imáját, minden irányú önmegtagadását, szeplőtelen tisztaságát, lángoló szeretetét, hősies türelmét, angyali szelídségét és isteni bölcsességét, vagyis a Boldogságos Szűz tíz főerényét. (108)
Szűz Mária igazi tisztelete állhatatos. Megerősíti a lelket a jóban és bátorságot ad arra, hogy ellenszegüljön a világ elveinek és divatjainak, a test rendetlen igényeinek és szenvedélyeinek, és az ördög kísértéseinek. Ezért Szűz Máriának igazi tisztelője nem változékony, nem bosszús, nem aggályos, nem félénk.
Igaz, hogy a Szűzanya gyermeke is eleshet és áhítatában változhat néha. De ha elesik, újból felkel, kezét jó Édesanyjának nyújtva.
Ha Szűz Mária hű tisztelője ájtatosságában nem feltétlen tapasztal érezhető vigasztalást, akkor nem nyugtalankodik, mert az igaz ember hitből él (Zsid 10,38) és nem a váltakozó kedélyállapotok hangulatából. (109)
Végül Szűz Mária igazi tisztelője, Királynőjének nem érdekből, nem ideiglenes anyagi javakért vagy lelki haszonért szolgál, hanem kizárólag azért, hogy Ővele és Őáltala Jézus zászlaja alatt küzdjön a lélekmentésben. Ebből következőleg, minél inkább Szűz Máriának szenteli magát a lélek, annál inkább szenteli magát Jézus Krisztusnak. (120)
Ó Mária, Isten szentséges Anyja könyörögj érettünk, és áraszd Szeretetlángod kegyelmi hatását az egész emberiségre! Amen