
b) A nyilvános, mindenkit kötelező kinyilatkoztatás az utolsó apostol halálával befejeződött. Ezért igen fontos tudni, hogy a magánkinyilatkoztatás mondanivalójának mindig összhangban kell lennie a nyilvános kinyilatkoztatással és az egyházi hagyománnyal. Amint mondtuk, nem egészítheti ki azt és nem közölhet új hitigazságokat. A Szeretetláng sem lép fel új tanítás hirdetésével! Mondanivalóját egyetlen gondolatban foglalhatjuk össze: Egyéni-, családi-, lelkipásztori- és nemzeti programról van szó, az egész emberiség megmentésére! Erre a lélekmentő eszkatologikus programra kaptunk meghívást és lelkesítő eszközt a Szeretetláng adományában! Más szóval, útmutatást kaptunk keresztényi életünk megújítására, elmélyítésére és hívást az elkötelezett lélekmentésre (engesztelésre).
c) Nagyon úgy néz ki, hogy a Szeretetláng nem csupán egyike a lelki mozgalmaknak, nem egy az üzenetek közül, hanem kifejezetten az evangéliumi élet elősegítője, a fatimai üzenet beteljesítője – és nagy titokként –, talán előkészítője Jézus Krisztus második eljövetelének! Montforti Grignon Szent Lajos a Tökéletes Mária-tisztelet c. értekezésében így ír: „Szűz Mária által jött Jézus Krisztus először e világra, Őáltala kell eljönnie másodszor is (TMT 1), (...) jóllehet más módon”. (uo 50/d) Nos, ez a „más módon” elgondolkoztató, hiszen a Szent Szűz arra a kérdésre, hogy mi a Szeretetláng, így felelt: Szívem Szeretetlángja, maga Jézus Krisztus! (I/107, IV/12). Természetesen, nem feltétlen a Második Eljövetelt kell ezalatt értenünk, hanem az Úr Krisztusnak az emberszívekben való, valami "eddig még nem volt" (III/129; 140) módon ható "kegyelmi kiáradását" (II/13; II/16). Ezt a "hatást" kb. úgy kell értenünk, mint a vizitáció eseményében, amikor "hallván Mária köszöntését, méhében felújongott a magzat és eltelt Szentlélekkel" (Lk 1,41). (Ez a Szűzanya Szíve alatt hordott isteni Üdvözítő kegyelmi hatásának kiáradása volt!)