430. A csecsemőnek fogantatásától kezdve joga van az élethez. Az akár célként, akár eszközként szándékolt abortusz az erkölcsi törvénnyel súlyosan ellenkező „szégyenletes gaztett”. (vö GS 27)
(Első kép: Jézus is ezt az utat választotta!)
431. A szándékos eutanázia, bármi legyen az indítéka vagy a módja, gyilkosság! Súlyosan ellenkezik az emberi személy méltóságával és teremtője, az Élő Isten tiszteletével. (ÚK 2324)
432. „Az abortusz és az eutanázia olyan bűntettek, melyeket semmiféle emberi törvény nem törvényesíthet! Az ilyen jellegű törvények nem kötelezőek a lelkiismeretre, sőt annak kötelezettségével járnak, hogy szembe kell szegülni velük.” (Evangelium Vitae 73)
433. A spirál mikroabortuszt okoz. A megtermékenyített petesejtek már emberek, tökéletes lelkük van, de nem tudnak beágyazódni és elhalnak. Az anyák "tudtuk nélkül" is halálba küldik ezen „isteni szikrákat” és ezeknek a magzatoknak a kiáltása megrengeti a mennyet.(GPO)
434. A vérfertőzés visszalépést jelent az állatiasság felé. E cselekmény bűn és botrányos merénylet a fiatalkorúak lelki és erkölcsi épsége ellen, akik egész életükben hordozzák ennek nyomát! (vö ÚK 2388-89)435. A formális együttműködés az abortuszban súlyos bűn! „Aki abortuszt végez, ha valóban megtörténik (latae sententiae), önmagától beálló kiközösítésbe esik”. Az Egyház ezzel nem beszűkíteni akarja az irgalmasság terét, de kifejezésre juttatja az elkövetett bűn súlyosságát, a megölt csecsemőnek, szüleinek és az egész társadalomnak okozott jóvátehetetlen kárt. (vö ÚK 2272)