235. A házasság lsten szándéka, melyet – ha lélekből veszünk magunkra –, élhetjük is Szentsége oltalmát!
236. Az istentelen francia forradalom társadalomromboló mételye – a hamis etika és "haladástudat" –, máig ható kórtünete a házasság válsága. A házasságtörések és válások száma bár világjelenség, politikai rendszerhez nem kötött, tény azonban, hogy Magyarország a Kádár-rendszerben világelső helyre került a válások tekintetében.
237. Minthogy minden emberi cselekedet jellegét az határozza meg amire az elsődlegesen irányul, a házasság lényegét adó nemi aktusnak is csupán egy elsődleges célja lehet. Nem fogadható el tehát az az álláspont, hogy a házasságnak két egyenrangú célja van, a kölcsönös örömszerzés és a gyermek. E két cél egyike sem rendelhető a másik alá. Az élvezet mindig csak a cél elérésének kísérőjelensége, a vágyóképesség megnyugvása a birtokolt jóban, s nem maga a cél. De az ember esetében az is abszurd állítás, hogy az élvezet alá van rendelve a nemzésnek, és úgy viszonylik hozzá, mint eszköz a célhoz. A felnőtt emberi szexualitás éppen abban különbözik az állatétól, hogy folyamatosan működik a nemi ösztön, akkor is, amikor gyermeknemzés lehetetlen a természet törvényei szerint (pl. terhesség- és menopausa alatt stb). A mondottakból következik, hogy a házasság specifikumát jelentő nemi aktus elsődleges célja nem a nemi élvezet és nem a gyermeknemzés, hanem az egymásnak való lehető legtökéletesebb testi-lelki önátadás. Semmi más cselekvés nem képes ilyen bensőséges és kölcsönös önátadást létrehozni. Ebből fakadóan az emberi szexus, csakis akkor tekinthető erkölcsi jónak, ha két olyan különböző nemű személy közt valósul meg, akik egymásnak akaratilag teljesen és visszavonhatatlanul odaadták magukat, vagyis házastársak.
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.