Szűz Mária az Egyház közösségének a tagja, bár hozzánk hasonlóan ő is mindent az Isten irgalmának köszönhet! Ámde a Szent Szűz a Misztikus Test tagjaként, egészen kivételes tag, hiszen Isten Anyjaként, bizonyos értelemben teljesen különálló. Amiként a zsinati konstitúció kifejti: "Az irgalmasság Atyja úgy akarta, hogy a megtestesülést előzze meg az eleve elrendelt anya beleegyező igenje; hogy amiként asszony volt részes a halál előidézésében, asszony legyen részes az élet visszaszerzésében is". (Vö. LG 56.) ‒ idézet vége!
Mária tehát szeplőtelenségében lehetett csak méltó, mint a szép Szeretet Anyja (Sir 24,24), az Atya üdvözítő tervének megvalósítására, hogy azt a kárt, melyet Éva hitetlensége okozott, Mária állítsa helyre hitéből, igenje által.
Máriára tehát még inkább érvényes Szent Pál tanítása az Egyházról, hiszen Krisztus szerette Őt és önmagát adta érte, hogy megtisztításával megszentelje, mert teljes pompájában akarta őt bemutatni magának, folt és ránc nélkül, szenten és makulátlanul (vö. Ef. 5,23-27).
Mária minden szépsége, lelkülete, szívének minden nemessége, az Úr szolgáló leányaként való teljes nagysága a Krisztus Jézusban való feltámadásból származik (Róm 3,24). És az ő szentsége, Fia megváltó halálának első gyümölcse.
Mint említettem, hozzánk hasonlóan Mária is megváltott ember, de hallatlan módon különbözött tőlünk földi életében! A bűn a legkisebb mértékben sem érintette soha, miként sohasem ragaszkodott a világban működő három vágyhoz, a test kívánságához, a szem kíváncsiságához és az élet hívságához.
Ebből következően a Szent Szűz az Új Világ hajnala, a remény világossága, mondhatni a „Hajnal Szép Sugara”, mely be akarja világítani az egész emberiséget, hogy megmentse!
(folyt.)