244. A házasság mint szentség megadja a hívőknek azt a természetfölötti erőt, amely szükséges ahhoz, hogy 'jó harcot harcoljanak' (1Tim 6,12). A szentségi házasság túllépi a természetes házasság tragikusan véges határait (megszokás, egyhangúság, unalom) és Krisztus szeretete által megadja azt a végtelen és örök jelleget, amely után minden szeretet áhítozik.
245. A házasság egyén fölötti közösség és szentség. Lényegét tekintve, nem az egyén érdekeit szolgálja, hanem messze az egyén fölötti értékek és kötelezettségek hordozója. (Sch.H. Nyomán)
246. Szülők, ne féljetek a kockázatoktól! Az isteni erők sokkal hatalmasabbak nehézségeiteknél! A kiengesztelődés (gyónás) szentségének hatása mérhetetlenül nagyobb a világban működő rossznál, miként az egyházatyák sem véletlenül nevezték a „második keresztségnek”. A romlás világában jelenlévő erőknél sokkal hatásosabbak a szentségek isteni energiái. Mindenekfölött összehasonlíthatatlanul nagyobb mindennél az Eucharisztia ereje! Benne Krisztus eledelként, az üdvözítő erő forrásaként hagyta ránk magát, hogy életünk legyen és bőségben legyen (Jn 10,10). Az élet – mely Belőle jön –, értünk van, tehát a házasokért, a szülőkért és a gyermekekért is! Az Eucharisztián kívül nem létezik más erő és más bölcsesség, mellyel ti szülők nevelni tudnátok gyermekeiteket és önmagatokat. (vö LCS 52-53. o)
247. A valláskülönbség esetén a katolikus félre különleges feladat hárul, 'mert a hitetlen férfit megszenteli ugyanis az asszony, miként a hitetlen asszonyt megszenteli a férje' (1Kor 7,14). (ÚK 1637)
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.