Egy az Istenanya, és egy az Ő célja!
Magam is harmadrendi (Világban Élő) kármelita vagyok. Sajnos, amiként a világ elhangolódott a keresztény szellemiségtől, úgy a Sarutlan Kármel ELSŐ Rendje is elhangolódott az eredeti szentillési-szentterézi karizmától!
Például sajnálatos, hogy a Kármelita Generális visszavonta a „Csodásérem” skapuláréként való feladásának lehetőségét! A skapuláré érem kritériuma, hogy egyik oldalán a Szűzanya, a másik oldalán Jézus Szíve legyen ábrázolva! Ennek a csodásérem megfelel, hiszen a Szűzanya a Kármelhegyi Boldogasszony! A nép egyébként is „skapulárénak” nevezi a csodásérmet! Nem beszélve arról, hogy beszerzési könnyebbséget is jelenthetne a csereszabatosság! A Kármelita Rend ugyanis (legalább is Magyarországon) nem gyártatja a skapuláré érmet! Nem tette! – Vajon miért? – Az anyagi befektetés már önmagában és lelkileg is rég megtérült volna! Márpedig amíg ez fennáll, addig "szükségállapotként" elfogadhatónak kellett volna tekinteni a csodásérmet is skapuláré éremként! Hogy nem lehet eltérés? Valóban? – Az alábbi kármelita skapulárék nem ezt támasztják alá!! – Mutassák meg nekem, hogy hol van ezeken a Kármelhegyi Boldogasszony és Jézus Szentséges Szíve ábrázolás?? – Ja, hogy így-úgy szimbolikusan? – Vagyis úgy, mint a Csodásérmen, melyen konkrétan a töviskoronás Szentséges Szív van ábrázolva?!
A lényeg, hogy a két érme közti éles különbségtétel sajnos megbontja a Szent Szűz kegyelmi eszközeinek egységes célját: a lélekmentést (akár 1251-ben, akár 1322-ben, akár 1830-ban szólt erről!)
Tudnivaló, hogy az említett érmeket bárki hordhatja szentelményként, de a Skapuláré Társulat, illetve a Szűzanya kármelitáknak tett ígérete csak azokra vonatkozik, akik azt kármelita atyától, vagy az őáltaluk felhatalmazott paptól (diakónustól), veszik fel (és természetesen a feltételek szerint viselik)!
A rendtársak és mindenki figyelmébe ajánlom, hogyha figyelmesen végig elmélkedjük a főbb Mária-jelenések sorát – legalább kármeli érintettségben –, akkor felismerhetjük a Szent Szűz édesanyai pedagógiáját, mivel a hiteles Mária-jelenések egymásra épülő egységes egészet képeznek!
1251. július 16. Stock Szent Simon.
1322. március 3. XXII. János pápa.
1858. július 16. A Lourdes-i utolsó jelenés!
1917. október 13. Fatima. A Napcsoda után a három pásztornak külön képek mutatkoztak, melyek utolsó jelenete a Kármelhegyi Boldogasszony volt! Talán épp a világ sorsában való végső szerepét jelezve a kármelitáknak?!
1961-1985. Szeretetláng. Kindelmann Károlyné Erzsébet asszony 1946-ban lett a Harmadrend tagja „Kármelhegyi Boldogasszonyról nev. Jolánta” néven. Lelki Naplója Nihil Obstat-tal jelent meg a Szent István Társulatnál 2011-ben. A Szeretetláng üzenete, a világnak szóló kegyelmi eszközök közül, talán az utolsó, amiként az üzenet ezt érzékelteti is! A Lelki Naplóban 71-szer szerepel a 'kármel' szó valamilyen formában, mi több a Szent Szűz kifejezetten a kármelitáktól remélte lélekmentő ügyének felkarolását: „Szeretetlángom a Kármelből fog elindulni. Ők tisztelnek Engem a legjobban, vagyis ők vannak erre legjobban hivatva, hogy tiszteljenek engem.” (I/40) – Nagy kihagyás, de még nem késő!!! –
(Források az első részben!) (folyt.)