4.1 §. Mária a megtérő bűnösöknek is anyja
Mária biztosította Szent Bri-gittát, hogy ő nemcsak az igazak és ártatlanok anyja, hanem a bű-nösöké is, ha szándékukban van a javulás. Ha egy igazán megjavulni szándékozó bűnös az Irgalmasság Anyjánál keres menedéket, ó mennyire készségesen felkarolja és megsegíti, mert sokkal készsé-gesebb ő erre, mint amennyire egy testi értelemben vett anya egyáltalán lehetne.
Szent Gergely pápa a követke-zőket írta Matild hercegnőnek (Lib. I. ep. 47):
»Ha nem akarsz már többé vétkezni, elképzelheted, hogy mennyire készségesebben fog szeretni Mária téged, gondo-sabban, mint saját édesanyád. Aki gyermeke óhajt lenni e magasztos Anyának, annak elsősorban a bűnt kell elhagynia, s csak úgy remélheti, hogy fiául fogadja«. Richardus e mondathoz hozzá fűzi: »Felállnak fiai, és igen boldognak hirdetik őt« (Péld 31,28), vagyis a fiaknak előbb fel kell állniuk a posványból. Értelmezése szerint, nem lehet Mária gyermeke az, aki nem törekedett előzőleg bűneinek posványából kiemelkedni.
Chrysologus Szent Péter is mondja: »Aki a halálos bűnben makacsul megmarad, nem érdemli meg, hogy ilyen anya gyermekének neveztessék. Mária alázatos és ezzel szemben a bűnös kevély akar maradni; Mária tiszta s a bűnös tisztátalan szeretne lenni. Mária telve szeretettel, a bűnös pedig gyűlöli felebarátját. Ezek mind annak jelei, hogy az illető, nem fia egy Szűz Máriának, sőt nem is akar azzá lenni«. Mária fiai ‒ folytatja Richardus ‒ utánozzák az ő a boldogságos tisztaságát, alázatát, szelídségét és irgalmasságát. (33. oldal) (Kép: Chrysologus - vagy Aranyszájú - Szent Péter)