2. Szűz Mária igazi tisztelete az út Jézus Krisztushoz
62. Ha tehát a valódi és igazi Mária-tiszteletet tanítjuk, ez azért történjék, hogy Jézus Krisztus tiszteletét tökéletesebben megalapozzuk, könnyű és biztos eszközt nyújtva Jézus Krisztus megtalálására.
Ha Szűz Mária tisztelete Jézus Krisztustól elidegenítene, akkor, mint a gonosz lélek csalását, el kellene vetnünk. Ellenben az ájtatosság, amit megmutattam és a következőkben is meg fogok mutatni, épp azért szükséges nekünk, hogy Jézus Krisztust tökéletesen megtaláljuk, őt gyengéden szeressük és Neki hűségesen szolgáljunk.
3. Szeretetteljes panasz
63. Egy pillanatra Hozzád fordulok, szeretetreméltó Jézusom; isteni Felséged előtt szeretettel elpanaszolom, hogy a legtöbb keresztény, köztük a legtudósabbak sem ismerik el azt a szükséges kapcsolatot, mely közted és legszentebb Anyád között van.
Ó Uram, Te mindig Szűz Máriánál vagy, s Szűz Mária mindig Nálad van és nem lehet Nélküled, hiszen megszűnnék az lenni, ami. Ő a kegyelem által annyira átalakult Benned, hogy szinte nem is él: csak egyedül Te Jézusom.
Élsz és uralkodol Őbenne, mégpedig tökéletesebben, mint minden angyalban és üdvözültben. Ó, ha ismernék azt a tiszteletet és szeretetet, melyben Te e csodálatraméltó Teremtményben részesülsz, akkor egészen más véleményen lennének Rólad és Róla is.
Ő oly bensőségesen van Veled egyesülve, hogy a világosságot a naptól, a meleget a tűztől, sőt, minden angyalt és szentet inkább elválaszthatunk Tőled, mint fenséges anyádat Máriát, mert ő lángolóbban szeret és tökéletesebben dicsőít, mint minden más teremtményed együttvéve.
64. Nem meglepő-e látni, szeretetreméltó Uram, hogy legszentebb Édesanyádat illetően mekkora tudatlanság és elvakultság uralkodik a földön?
Nem annyira a bálványimádókról és pogányokról beszélek, akik nem törekednek arra, hogy Őt ismerjék, hiszen Téged sem ismernek. Még csak nem is az eretnekekről és szakadárokról szólok, akik nem törődnek legszentebb Anyád tiszteletével, minthogy Tőled és Egyházadtól elszakadtak, hanem azokról a katolikus keresztényekről, esetenként tanítókról is, akik bár hivatottak, hogy másokat az igazságra oktassanak, ám sem Téged, sem legszentebb Anyádat nem ismerik. Ismeretük pusztán elméleti, száraz, terméketlen és közömbös. Ezek az urak csak ritkán beszélnek legszentebb Szűzanyádról és tiszteletéről, mellyel Iránta viseltetnünk kell, mert attól tartanak – amint mondják –, hogy az emberek sérelmet követnek el Rajtad, ha legszentebb Szűzanyád iránt túlságosan sok tiszteletet tanúsítanak. Ha azt látják vagy hallják, hogy egy Mária-tisztelő gyengéden vagy erőteljesen úgy beszél e jó Anya iránti ájtatosságról, mint tévmentes, biztos eszközről, mint rövid, veszély nélküli, szeplőtelen útról, mint a csodálatos titokról, mellyel Téged meg lehet találni és tökéletesen szeretni: akkor föllázadnak ellene és ezer hamis bizonyítékot hoznak fel arra, hogy nem kell annyit beszélni Isten Anyjáról. Azt állítják, hogy az ájtatossággal sok a visszaélés, s arra kell törekedni, hogy ezen visszaéléseket kiirtsák, és hogy inkább Rólad kéne beszélniük.
Közben hallhatjuk ezeket az urakat a Mária-tiszteletről beszélni, de nem azért, hogy azt a szívekbe plántálják, hanem hogy a visszaéléseket lehetőségét sorolják, melyeket Szűzanyád iránti tiszteletben az emberek elkövethetnek. E mellett persze ezek az urak nem viseltetnek gyengéd tisztelettel Irántad sem, épp azért, mert Szűz Mária iránt nincsenek gyengéd tisztelettel. Szűz Mária zsolozsmáját, a skapulárét, a rózsafüzért olyan áhítatgyakorlatoknak tartják, amelyek csak együgyű asszonyoknak és a tudatlanoknak valók, és az üdvösségre egyáltalán nem szükségesek. Ha kezük ügyébe kerül egy Mária-tisztelő, aki a rózsafüzért imádkozza, vagy valami más máriás ájtatosságot végez, akkor csakhamar mást ajánlanak neki: a rózsafüzér helyett a hét bűnbánati zsoltárt, a Mária-tisztelet helyett Jézus Krisztus tiszteletét.
Ó, szeretetreméltó Jézusom, vajon a Te szellemed él-e ezekben az emberekben? Tetszhetnek-e Neked, amikor semmit sem tesznek, hogy Édesanyádnak tessenek, mert attól félnek, hogy akkor Neked kevésbé tetszenek? Vajon legszentebb Szűzanyád iránti tisztelet akadálya-e a Te tiszteletednek? Vajon Szűz Mária az iránta való tiszteletet, magának tartja-e meg? Talán külön pártot alkot magának? Ugyan bizony idegen ő, aki Veled semmi vonatkozásban nincs? Vajon nemtetszésedet keltjük-e, ha Neki tetszeni akarunk? Vajon elszakadunk és eltávolodunk-e a szeretetedtől, ha Neki adjuk magunkat és Őt szeretjük?
65. Ó ments meg Uram, ments meg az ő lelkületüktől és cselekvési módjuktól és adj nekem némi részt abból a hálából, nagyrabecsülésből, tiszteletből és szeretetből, mellyel Te viseltetsz legszentebb Szűzanyád iránt, hogy épp ezáltal annál jobban szeresselek és dicsőítselek, minél inkább utánozlak és minél közelebbről követlek Téged.
66. Mintha eddig még semmit sem mondtam volna legszentebb Szűzanyád tiszteletéről, úgy add meg nekem a kegyelmet, hogy őt méltóképp dicsérjem, dacolva minden ellenségével, akik a tieid is. Minden szenttel hangosan oda akarom nekik kiáltani: ”Senki se merje remélni, hogy Istennél kegyelmet és irgalmat talál, aki Isten Szent Anyját megsérti.”
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.