Előszó 1
A magánkinyilatkoztatások között a Mária-jelenések meghatározó szerepet játszanak, sőt VI. Pál pápa kijelentése (Sign.Mag. II/6) nyomán 'Mária-korszaknak' nevezzük történelmünknek 1830-tól eltelt szakaszát, amelyben a nagy Mária-jelenések lezajlottak. E kérdésben sajnos sok a dilettantizmus, a túlfűtött rajongás, és igen elburjánzott a hamis irodalom. Többen nem képesek felfedezni a hiteles Mária-jelenések evangelizációs értékeit, vagy egyenesen Jézus Anyjától féltik Jézus dicsőségét, s az Egyház Anyjától az Egyház jövőjét.
A Szent Szűz valamennyi megnyilatkozását – bár saját történettel rendelkeznek –, csak egymással való összefüggésükben szabad értelmezni – mert isteni pedagógiaként –, együtt képeznek teljes egészet. Blogomon ezért kap kiemelt hangsúlyt a hiteles Mária-jelenések folyamatos bemutatása. (Csodásérem, La Salette, Guadalupe). Miként teszem ezt Lourdes, a Fatima, Szeretetláng, Pontmain, Tre Fontane-i Mária-jelenések ismertetésével is. Nem feledkezem meg az Isteni irgalmasság üzenetének szakaszos bemutatásával, tárgyalásáról sem, miként ezt az elmúlt esztendőben is megtettem!
A Szűzanya, a jelenései nyomán létrejött zarándokhelyekre nem önmagáért hívja gyermekeit, hanem Szent Fiáért! Egyetlen igaz jelenési hely sincs, ahová az Istenanya ne kért volna kápolnát (misézőhelyet), ami által valódi szent hellyé vált!
Figyelmes Olvasóim bizonyára nyomban rámutatnak az egyházilag elismert Szeretetláng üzenetére, melyben a Szent Szűz nem kért külön áldozati helyet! A felvetés csak látszólag helytálló, mert etekintetben a Szeretetláng üzenete – nem kizárt –, hogy nagyon is messzire (!) mutató.
A Lelki Naplóban Jézus szavaiként ez olvasható a Szeretetláng kegyelmi kiáradásáról: "Az Ő (Szűzanya) közbenjáró nagy hatalma az, amellyel kieszközölte Tőlem a családok részére ezt a nagy kegyelmi áradatot, melyet most készül a földre árasztani. Ahogy Ő is mondja, ilyen még nem volt mióta az Ige Testté lett. A baj gyökerére teszi anyai jóságának gyógyító erejét, melyet nem nyilvános csodának szánt, mint a nagy, csodálatra indító és világhírű kegyhelyeket. Ő azt akarja, hogy minden család egy kegyhely legyen, egy csodás hely, ahol veletek összefogva teszi csodáját a lelkek mélyén (...), mely a családokban uralkodni akaró sátánt a ti áldozatos imáitok által megvakítja” (III/140). Ezen "személyes kegyhely", szándékát megerősíti egy Erzsébet asszonytól való szóbeli feljegyzés is: "minden ember szíve-lelke egy-egy kegyhely legyen, ahová mind gyakrabban helyezzék el az áldozat és imádság virágait!"
Ne feledjük, hogy a Szeretetláng mibenlétéről a Szűzanya ezt mondja: "Szívem Szeretetlángja, maga Jézus Krisztus" (vö. I/107)! Feltétlen meg kell jegyeznem, hogy a Szeretetláng Napló tanítása szerint "a szentmiseáldozatban való részvétel a legnagyobb mértékben fokozza a sátán megvakítását" (II/33; ld még I/73). Az már nem is szorul magyarázatra, hogy a szentmisén való részvétel a leggyönyörűbb "virág" szívünk benső kegyhelyén! Gyűjtsük tehát a Legszentebb Áldozat virágait, melyek hervadhatatlanul fogják beragyogni a sötét idők átmeneti korszakát, amíg "az Istenanya mosolya be nem ragyogja a világot"! (vö. Lelki Napló 10. oldal)
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.