ENNEK AZ ÁHÍTATNAK A GYÜMÖLCSEI
Ha ezt az ájtatosságot, amire oktattalak hűségesen gyakorlod, épp saját tapasztalataid fogják legjobban bizonyítani, hogy mily nagy kincsek vannak vele összekötve, mi által csodálkozással és örömmel fogsz eltelni! Munkálkodjunk tehát drága lélek, és cselekedjünk úgy, hogy ennek az ájtatosságnak hűséges gyakorlása által – Szent Ambrus szavaival: – Szűz Mária lelke legyen mindegyikünkben, hogy az Úr magasztalása és Szűz Mária szelleme éljen mibennünk, hogy Istenben, a mi Üdvözítőnkben örvendezzen!
Légy meggyőződve, hogy semmiképp sem nagyobb dicsőség és boldogság – Ábrahám ölén – a Paradicsomban pihennünk, mint Szűz Mária ölében, mert Benne maga az Isten állította fel királyi székét!
Ha ezt az ájtatosságot hűségesen gyakoroljuk, akkor a leggyönyörűbb hatások tökéletességét hozza létre lelkünkben. A legfőbb pedig abban áll, hogy Szűz Mária élete oly mélyen gyökeret verjen a lelkedben, hogy némiképp már nem is a lélek az, mely benned él, hanem maga a Szűzanya! Ha pedig e rendkívüli, de mégis valóságos kegyelem által az Istenanya, Mária a lelked Királynője lett, mily csodákat létesít majd abban! Ő a nagy csodák, különösen a benső, lelki csodák mesternője. Ő ott működik a rejtekben a lélek tudtán kívül is. Ne hidd drága lélek, hogy a Tisztaságos Anya tétlen marad egy tiszta lélekben. Az ember bensejébe betérve a szív és test tisztaságát, a szándékok és gondolatok tisztaságát, valamint a jócselekedetek termékenységét hozza létre.
„Ó, gyermekeim, kikért újból és újból szülési fájdalmak vesznek erőt rajtam, míg Krisztus kialakul bennetek!” Ha Jézus Krisztus Szűz Máriának áldott gyümölcse, akkor egész különös módon az Ő gyümölcse abban a lélekben is, melyben Mária lakik! Az Istenanya az ilyen lélek számára Szent Fiától mindent kieszközöl!
Megvilágítja tiszta hitével az értelmet, mélységesebbé teszi alázatosságával a szívet, tágítja és meleggé teszi szeretetével, megtisztítja tisztaságával, nemesíti és megdicsőíti anyaságával. De mire a sok szó! A tapasztalat mutatja meg Szűz Máriának eme remekműveit, melyek a bölcseknek és gőgősöknek, sőt még a középszerű keresztényeknek is hihetetlennek látszanak.
Ha Isten, Szűz Mária által először jött alacsonyságban és önmegsemmisülésben a világra, miért ne hinnők, hogy másodszor is Szűz Mária által jön, amint az Anyaszentegyház várja, hogy mindenütt uralkodjék és ítéljen eleveneket és holtakat? Természetesen ki annak a megmondója, hogy miként és mikor fog ez megtörténni? (vége!)